Föreläsningar kring

Bemötande och värdskap

Hur ser vårt bemötande och värdskap ut egentligen både internt och externt? Hur får vi fokus på det som skapar värde i organisationen och där alla medarbetare känner lust, mening och delaktighet?  Vi har tillsammans  en gedigen erfarenhet som vi drivs av att få dela med oss av. Grunden för all förändringsledning är att alla får känna trygghet, mänsklig kontakt och mening. I hybrida arbetssätt är detta viktigare än någonsin.

Exempel på några frågeställningar vi kan bidra till att hitta er lösning på:

  • Hur ser vi och bekräftar vi varandra internt?
  • Så kan vi skapa en struktur och kultur för vårt bemötande
  • Vad skapar värde i vår organisation och hur får vi mer fokus på det?

Rubriker på föreläsningar och workshops kan vara:

  • Hur får vi ett gott bemötande och värdskap att hända?
  • Bli framgångsrik genom goda relationer och ett gott bemötande
  • Hur stärker vi våra relationer i ett hybrid arbetssätt?
  • En arbetsplats där vi alla känner lust, mening och delaktighet

Skapa mätbart värde genom gott bemötande och värdskap

Förväntat resultat genom en föreläsning/ workshop inom bemötande och värdskap:

  • Bättre bemötande utåt och internt
  • Ökad kundnöjdhet
  • Starkare kund och medarbetar relationer
  • Ökat välmående och arbetsglädje

Målgrupp:
Chefer och medarbetare i näringsliv, offentlig sektor och organisationer. Föreläsningen anpassas efter kundens behov.

Längd:
45 min – 3,5 h
För att komma ner i djupet och att deltagarna skall hinna reflektera och göra egna åtaganden rekommenderar vi minst en timmes föreläsning.

Övrigt:
Denna föreläsning kan med fördel integreras med en workshop där vi växelvis ger inspiration, fakta och verktyg och växelvis får deltagarna testa de olika verktygen.
Till denna föreläsning kan portionsdoser adderas, där deltagarna får en kort inspirationsfilm enligt överenskommelse. Det ger en fördjupning av föreläsningen/workshopen och hjälper till att skapa en bestående förändring.

Föreläsare/Workshopledare:

Heléne Arvidsson & Micke Darmell

Heléne har arbetat framgångsrikt som chef och ledare i över 20 år. 2017 fick hon priset Årets General Manager inom hela Scandickoncernen.
Hon var också en av tre finalister i Årets Framtidschef.

Micke har arbetat med möten och relationer mellan människor i över 30 år. Han är en av Sveriges mest anlitade föreläsare och tilldelades 2020 Event och Mötesindustrin största individuella pris, Narrenpriset.

Blogginlägg och artiklar om Bemötande och värdskap

Hold your horses!

Det finns en annan väg att gå för att få välmående team och bättre resultat. De stressrelaterade sjukdomar och sjukskrivningar ökar för varje år som

Läs mer »

Konsten att vara snäll

Rubriken som är densamma som Stefan Einhorns fantastiska bok. Kan det vara så att den polarisering som världen befinner sig i med allt hårdare samtalsklimat

Läs mer »

Nyårskrönika – Vi är människor!

En nyårskrönika som jag skrev åt Executiveeffect! Den afrikanska filosofin Ubunto som översatt betyder Jag finns för att Du finns är det som först poppar upp i min hjärna

Läs mer »